laupäev, 23. aprill 2016

Shuffle

Läksin aga eile ujuma, kõndisin vapralt läbi vihma ega lasknud millelgi ennast morjendada. Mul oli kunagi ühest reedeõhtust meeles, et siis oli bassein tühi, kõik vist veetsid kodus peredega aega ja vaatasid telekat.
Kui ma kohale jõudsin, oligi bassein tühi. Kaks vanemat meest rääkisid pileteid müüva naisega, kui meeldiv oli tühjas basseinis ujuda.
"Rada oli täiesti vaba!" ütles üks neist reipalt. "Ujusin rohkem, kui kunagi varem olen korraga ujunud!"
Vaatasin seda meest ja mulle tundus, et mõnikord olen talle mööda ujudes käega virutanud. Seda ikka juhtub, sest seal on nii kitsas. Sorri...

Naiste riietusruum oli jumala tühi ning pesemisruumis oli ainult ühe inimese käterätt. Juubeldasin juba ette, mõeldes, kui hea on minul seal üksi ujuda.
Ja siis... viskas basseini täis. Nagu lambist. Insta täis. Ma ei tea, kust nad korraga tulid. Lapsed, mehed ja naised. Minu rajale tuli veel üks mees ning kaks last, kes raja otsas lakkamatult vettehüppeid tegid.

Sellest nöögist hoolimata ujusin ka päris tublisti ja täna hommikul olid lihased eriti lõdvestunud.

Ma lausa tunnen, kuidas mu keha nõuab liigutamist. Niisama lebotades ta väsib ja mul on halb. Oma eelmisel tööl sain nii palju füüsilist koormust, et mitte midagi ei olnud lisaks vaja. Päevad otsa kõnnid ringi, kiiremal ajal jooksed, kannad taldrikuid, kannad kandikuid, tõstad kaste... Ma sain endale nii ilusad lihased.
Ja nüüd ma tunnen, et on vaja liigutamist juurde.
Näiteks see üks minijooks, millel ma käisin, tagas selle, et mul olid kaks päeva hiljem ka lihased valusad. Ühest pisikesest jooksust! Tegelikult ma isegi tean, et valusad lihased ei ole midagi, mida saavutada oleks vaja. Need tähendavad lihtsalt, et sa pole ennast pärast liigutamist korralikult venitanud ja lõdvestanud... või et lihaseid on saanud sellist koormust, mida nad ammu saanud ei ole. Mis ei ole ihaldusväärne tulemus. Kogu aeg peaks ju liikuv olema.
Aga millegipärast on ikka mõnus, kui sul lihased valusad on. Alateadlikult on ikkagi kuidagi tubli tunne sees. Sellepärast käisin täna ka jooksmas, veel lühemat distantsi, kui see üldse kuidagi võimalik on.

Ah, mis. Kõik on võimalik! Järgmine kord lähen teen ühe ringi ümber maja ja kirjutan siia, et käisin jooksmas.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar