neljapäev, 17. november 2022

Toetuste süsteemi peensused

Meil pole hetkel vett, sest üks toru läks katki ning alumiste naabrite juures hakkas midagi alla nirisema. See juhtus õhtul, õnneks korteriperemees tuli kohe õhtul läbi ja tegi vea kindlaks ning lubas täna hommikupoole õigete juppidega tulla ja toru ära parandada. Õnneks on sellises kohas see avarii, kuhu saab ligi ega pea midagi ära lõhkuma.

Mees ütles, et vähemalt ei pea tema praegu selle jamaga tegelema, korteriperemehe delo. Aga on temagi küllalt hilisõhtul sarnaseid probleeme lahendamas käinud.

Mina tulin õnneks eile õhtul trennist ja olin seal pesemas käinud, muidu oleksin veelgi halvemas tujus olnud. Olin ikka, sest ma olin näljane nagu hobune ja tahtsin kakaod, aga siis ei hakanud kakaoga möllama, kuna pärast ei saa piimavahustamismasinat puhtaks, ja näkitsesin niisama, püüdes süüa hästi kerget õhtusööki. Samal ajal olin ma nii näljane ja tuju nii paha, et oleksin parem võinud kohe korralikult süüa.

Ma tean, et pole mõtet olla pahane millegi pärast, mida sa ise hetkel muuta ei saa, aga samal ajal olen kahjuks mugavuste koha pealt paras printsess. Ilma vee ja elektrita ma kuhtuks kohe. Kui oleme mehega sattunud ebamugavasse, halvasti lõhnavasse vms Airbnbsse, siis hoidku jumal, mu tuju on kohe sünge nagu kõuepilv ja seda ei paranda miski. Mulle meeldib mugavalt elada.

Loodan, et Kaur hoiab oma kakamised täna ajaks, mil toru on juba parandatud :D


Tegin ükspäev sekretäri ja uurisin oma andmeid vanemahüvitise kohta ning sotsiaalkindlustusametist infot juurde. Olen nendega juba mitut puhku suhelnud, nad helistavad meili saatmise asemel ise ja räägivad juttu. Väga sõbralikud ja asjalikud on küll. Kõik terminid puhkuste liikide kohta on alates minu lapsehoolduspuhkusele siirdumisest muutunud, sest alates selle aasta aprillist hakkas kehtima uus kord. Näiteks polegi selle nimi enam lapsehoolduspuhkus.

Andis alles mul uurida ja puurida seal lehel ning endale asju ja kuupäevi selgeks teha.

Tegime nimelt uue beebi natuke liiga kiiresti valmis :D Mõtlesime, et las ta tulla kohe, kui tahab, ja ta siis kohe esimesel võimalusel tuli ka. Mina küll kuid ei lugenud ega arvestanud nii täpselt enne, aga siis, kui hakkasin arvestama, sain aru, et kaotame umbes kaks kuud vanemahüvitist, sest uue lapse sünniga vana nii-öelda katkestatakse. Samal ajal kahe lapse eest topelt ei maksta ja edasi ka lükata midagi ei saa.

Kuna me siin seoses laenu ja loodetava uue elamise ja elukalliduse tõusuga loeme vahel iga senti, siis ei tahaks üldse raha nö raisku lasta ning uurisin, mis variandid siis on. Uue korra juures on see positiivne, et ema ja isa saavad soovi korral võtta kuni 60 päeva jagatavat vanemahüvitist. Selle aja võrra siis emale makstav periood lüheneb, mis isa võtab. Kokku on makstavate päevade arv ikka sama, aga saab seda siis ise ajastada, kui tahta perioodi lühendada. Just seda meil vaja oligi. Arvestasin kõik kuupäevad välja ja saatsin ametile meili, kas meil on kõik arvestus õige, võime nii teha? Naine, kes mulle helistas, ütles, et pmst on õige ja võib, aga paari detaili täpsustas. Et kui plaanisin nädal enne uue lapse sündi emapuhkusele jääda, siis mul ei tasu nii teha, vaid jääda otse sündimise päevast. Et kaotaksin nädal enne minnes tunduvalt hüvitise pikkuses. See süsteem on nii huvitav. Kõige soodsam on töötavale naisele minna puhkama vähemalt 70-31 päeva enne lapse sündi ja kõige ebasoodsam 1-30 päeva enne lapse sündi.

Ja et mees võib oma jagatava hüvitise päevi kasutada ega pea sellal isegi isapuhkusele minema. Võib, aga ei pea minema. Aga enne tuleks tal kasutada ära 28 päeva isapuhkust, mis veel välja võtmata. Muidu need tühistatakse selle 60 päeva kasutamissooviga. Väga täpne süsteem, mille peale ise ei tuleks enne. Nii et mees rääkis oma tööandjaga kõik läbi, planeeris ka neid isapuhkuse päevi ja 60 päeva jagatavat kasutab ära siis kevadel. 

Siis peaks me oma mööblifondi väga vajalikku täiendust saama ega kaota midagi. Rahaliselt isegi võidame nii, kuna mehe isapalk on suurem kui minu emapalk ja talle makstakse tema koefitsiendi järgi.

Mul kerge tunne, nagu me skeemitaks või teeks midagi kahtlast, aga kõik on õige ja seaduslik samas :D Hoopis muidu saaksime ise nö tünga ja laseks meile määratud raha tuulde.


Ma lähen teen parem kähku endale teise hommikusöögi ja vaatan Netflixi, kuni keegi siin teises toas armsalt tudub.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar