neljapäev, 9. mai 2013

We need to talk about Kevin


Sain l6puks raamatu "We need to talk about Kevin" l2bi. V6tab meil ikka aega see lugemine, kas pole? Oma vabanduseks v6in 6elda, et Sophie Kinsella uusim raamat puges mul ka sinna vahele...ja polnud eriti hea, d2mit.

Kevini-raamat oli lihtsalt nii h2iriv. Pmst lugu keerleb selle yle, et ema, kelle poeg on kaks aastat tagasi trobikonna oma klassikaaslasi koolitulistamises 2ra tapnud, m6tleb tagasi kogu poja elule ja pyyab endale selgeks teha, kes oli juhtunus syydi, kas tema kasvatus, v6i oli Kevin lihtsalt kurjana syndinud. L6pus oli suuur yllatus ka, aga mulle, teadagi, see yllatus polnud, sest ma loen mistahes raamatu puhul l6pu k6igepealt. Mu ema 6petas mind niimoodi. Kuidas ma muidu tean, kuidas loosse suhtuda? Ma ei saa ennast ometi autori meelevalda anda. N2iteks l6ppu teades ma pidevalt m6tlesin l2bi raamatu, et see pole yldse loogiline. Miks see ema oma poega vanglas kylastamas k2is, kui, nagu selgus (spoiler!), too oli lisaks oma koolikaaslastele tookord surnuks tulistanud ka oma 6e ja isa. Ma m6tlen, see ema oli t2iesti yksik, ta oli kaotanud oma pere ja raha ja s6brad, ja ta polnud Kevinit algusest peale armastanud, ja ikkagi hakkas ta temal kylas k2ima ja kysima, kas sulle vanglas piisavalt syya antakse.
Igal juhul vastust ei antagi, kes siis ikkagi Kevini tegudes syydi oli. Mina arvan, et ta oli lihtsalt sellisena syndinud, sest ta oli juba v2ikelapsena suht sotsiopaat ja tema ymber juhtus teistega alati igasugu kahtlasi 6nnetusi. Samas tavalises geenid-versus-kasvatus debatis olen ma alati pooldanud kasvatuse suuremat t2htsust inimeseks kujunemises.

Aga see oli ju ka ainult lugu. Kevini tegelaskuju oli lihtsalt liiga 6el, et minu jaoks realistlikuna tunduda. Keegi ei saa ju k6ike vihata. Tal oleks pidanud olema ka mingeid muid iseloomujooni. Ja ta ema v2itis, et juba imikuna keeldus Kevin tema rinnapiimast ainult trotsi t6ttu v6i nuttis lakkamatult ainult tema tyytamiseks...no kammoon. 2kki see pidigi esile tooma ema kallutatuse, et ta niimoodi yldse arvas. Ta ise ka tunnistas, et ei tahtnud lapsi ega armastanud Kevinit, ja v6ib-olla ta lihtsalt algusest peale hakkas Kevinist tahtmatult kujundama seda, kelleks too hiljem sai.
Nyyd j22b yle ainult film 2ra vaadata. Kevinit m2ngib Ezra Miller (oujee) ja tema ema Tilda Swinton.
Kokkuv6tteks, see raamat oli v2ga hea. V2ga-v2ga hea. Ja v2ga vastik ka.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar