kolmapäev, 11. jaanuar 2023

Autokool on hirmus ja lahe

Ootasin järjekordset sõidutundi, kusjuures tegelikult ka ei oodanud. Ma olen iga tunni eel närvis ning mul on alat kiusatus vastassuunas minema joosta ja mitte kohale minna. Aga olen alati läinud nagu hea tüdruk.

Tund aega enne õiget aega helistas sõiduõpetaja ja küsis, kus olen. Ta oli endale tunni valesti kirja pannud - minu süü see ei saanud olla, sest meil on kõik jaanuari tunnid kell 4. Ma poleks kella 3st tundi kokku leppinudki, sest mees ei saa nii vara töölt tulema, et Kauriga olla. Igatahes nüüd oli mees just imekombel 3ks koju laekunud ja mina täitsa valmis, nii et õpetaja sõitis maja ette ja võttis mu peale. Mees seiras meid elutoa aknast ja lehvitas :D Keeldusin kohe maja ees rooli istumast, sest meilt on ilge bitch välja keerata. Me elame Sõle tänava ääres, mis on väga tiheda liiklusega, ja otse enne ristmikku. Mees ka alati tükk aega passib, enne kui autode voolus avaneb võimalus välja keerata.

Veidi nonsenss mul mitte harjutada seda, sest, noh... me elame siin. Vaja oleks ikka osata oma kodu eest välja keerata. Aga tegime vahetuse ühes lähedases vaikses tänavas ja suundusime Nõmmele. Nõmme eripära on vaiksed, tihti ühesuunalised tänavad, kus on hea harjutada (ja ühesuunaliste märke lugeda). Eile oli seal hea lumesupis sõita.

"Kas see on normaalne, mis häält auto teeb?" küsisin. "Jube imelik tunne ka sõita."
"Lumes sõitmine niisugune ongi."

Harjutasime seal ka tagurdamist, hea vaikne oli.

Peale 45 minutit suundusime tagasi tihedatele tänavatele ja harjutasime ristmikke. Ma olin nii krampis. Ma olen alati seal autos tulipunane näost. Esiteks on seal väga palav. Ma keelan alati enda poolt soojuse 23lt 20 peale, mis on isegi siis mulle liiga palju, kuna olen jube närvis ja rasedusega on tunduvalt rohkem verd ja palavam kui tavainimestel. Teiseks mu närvid lihtsalt ajavad mu õhetama.

Jälle olid kõik täpselt samad märkused, mis varem. Ära vaata käigukangi - mina mõtlesin, et see suht juhi vaba valik, kas tahab vaadata või ei, aga mees ka ütles kodus, et eksamil see suur viga või lausa disklahv, kuna hetkel, kui sa käike vahetades mujale vaatad, võib teel juba kokkupõrge toimuda. Okei, hakkasin siis püüdma ilma vaatamata vahetada. Siis auto suri välja päris palju, kuigi olen siduriga osavamaks muutunud. Siis hoidsin vahepeal jalga gaasil, samal ajal kui käike vahetasin, mille peale õpetaja oigas, sest tal oli autost kahju.

"Kuula, mis häält auto teeb!"

Ja kaldusin oma sõidurajalt veidi välja tihti, sest mul on tunne, et olen liiga vasakul, kui tegelikult olen liiga paremal ehk liiga tee ääres. Aga teeäär on praegu lumevalle täis ja taas õpetaja kartis oma auto pärast. Ma üldse ei tunneta oma auto mõõtmeid.

Muidu kõik teised liiklejad endiselt väga viisakad ja keegi pole mulle signaali lasknud või fakki näidanud, aga õpetaja tegi märkuse, et sarnases olukorras, nagu mina korraldasin (foori roheliseks muutudes peab liikuma hakkama, aga ma suretasin auto välja, sest lasin siduri liiga kiirelt lahti), sõideti talle ja teisele õpilasele hiljuti tagant sisse. See ajas mind kah pabinasse. Njah, teine auto ju tagant vaatab, et pidurituled maas ja eesolev auto hakkab liikuma, aga siis ta ikka lampi ei liigu.

Ühesõnaga, mu sõitmise juures pole ühtegi asja, mille juures ma nagu erilist osavust üles näitaks, ja ma olen veidi heitunud. Samas on mingid hetked suures liikluses, kus mul klikib, et ma reaalselt sõidan autoga, ja see on nii lahe tunne! Et osati mulle ikka meeldib. Pean lihtsalt juurde harjutama ikka päris kõvasti. Küsin homses tunnis, kas saaksin oma õpingukaarti, et mees saaks mind linnaliikluses kõrval juhendama hakata.

Meil oli tunni lõpuni ikka päris palju aega, kui õpetaja suunas mind kodu poole tagasi.

"Kas vara pole?" küsisin. 

"Tund pidi hakkama kell kolm."

Noh, see polnud minu süü. Minu jaoks hakkas tund veerand neli ja ma ei näinud, miks mina peaksin selle nö kinni maksma, et tema tunni alguse endale valesti kirja pani. Tal oli küll järgmine tund tulemas ja vaja enne veel teine auto võtta, aga tiirutasime veel Telliskivi kandis ringi, enne kui koduni suundusin. 

Meie juurde sisse pöörates jäin lumesuppi kinni ja õpetaja pidi selle jama ise lahti harutama :D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar