esmaspäev, 22. veebruar 2016

Alatu

Mul on praegu kerge šokk. Inimene, keda ma pidasin oma väga heaks sõbraks, on minu jaoks lihtsalt kadunud. Korraga on otsas nii meie yolo-grupi naljad kui kõik muu.

Ma nii mäletan, juba aasta tagasi, kui ühel mu töökaaslasel hakkasid lambist tekkima rämedad puudujäägid. Ta tuli üks õhtu minu juurde ja rääkis oma kahtlustest, et üks teine töökaaslane on sellega seotud.
"Ma usaldan siit majast ainult ülemust ja sind, Anne-Mai," pihtis ta mulle tookord. Ja mina mäletan, et kehitasin õlgu ja ütlesin, et ärgu rääkigu lollusi.
"Mitte keegi siit majast ei teeks kellelegi niimoodi," ütlesin ma pahaselt. "Need on sinu enda bläkid."
Ja nüüd tuli välja, et ega ikka ei olnud küll. Kõik oli täpselt nii, nagu ta oli kahtlustanud. Ma tuletasin seda vestlust täna hommikul endale meelde. Siis käisin töökaaslase juurest läbi ja ka tema tuletas seda mulle meelde.
"Ma ju ütlesin, aga keegi ei uskunud mind!"

Muidugi on väga alatu võtta oma ülemuse tagant, aga kuidagi teistmoodi alatu on võtta oma töökaaslase tagant, pärast vaadata talle silma. Ja kiruda selja taga, kuidas ta küll laseb sellistel puudujääkidel tekkida. 

Ja nii mõnelgi teisel oli just temaga töötatud päevade ajal raha puudu ja nad tagusid need summad rõõmsalt kinni. Mul endal on tavaliselt täpne kassa. Ja siis mõnikord on mingid suuuuured prohmakad, mille kohta mul ei ole aimu ka, kust need on tulnud. Nüüd võib vaid mõtiskleda, mis nendest olid mu enda möödalaskmised ja mis mitte.

Täna sealt läbi käies sain teada, et viimasel ajal olid asjad nii hulluks läinud, et nad olid sunnitud kaamerad üles panema. Et mu kallis sõbranna ei ole loll, siis ta ei varastanud ainult päevadel, kui ta tööl oli. Et ei tekiks seost. Ta varastas ka vabadel päevadel. Ja sain täna teada, et viimased nädalad olid ülemused kahtlustanud kõiki. Mulle öeldi kolm nime, kes olid tööl olnud, kui suuremad summad kaduma läksid. Ja nende seas olin ka mina.
Mis tähendab, et mu kallis sõbranna päris teadlikult seadis asjad nii, et kahtlus langeks teiste seas ka minule. 

Kuni nad said kaameralindi peal kinnituse, kes see ikkagi oli. Lindistus pärinebki päevast, kui ta ei olnud isegi mitte tööl, vaid käis lihtsalt majast läbi.

Ma olen lihtsalt nii pettunud. Kaotasin töökaaslase ja kaotasin sõbra.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar