teisipäev, 14. veebruar 2023

Kakakroonikad

Kaur juba teeb pooled oma käigud iseseisvalt kõndides. Ma ei saa sellest vaatepildist küllalt ning Kaur saab aina kiita ja musisid pealaele. Mees arvas, et ehk tuleks ka ta käimismänguasi ära peita, et ta seda lükates enam üldse käia ei saaks.

Hommikul, kui mees oli WCs ja mina tegin hommikusööki, läks Kaur viisakalt WC ukse taha koputama.

"Kas ta koputas just?" küsisin ma üllatunult. Tavaliselt ta läheb lihtsalt ukse taha, pargib sinna mõne oma mänguasja ette ja jääb kurtma, et tahaks ka issi juurde saada. Nüüd ta istus ukse ette maha nagu tsiviliseeritud inimene ja koputas.

Mulle tundub, et seda ta õppis vist nädalavahetusel, kui vanaema hoida oli. Samuti vanaema julgustas teda rohkem ise käima, mispeale ta nüüd teeb seda ilma suunamata. Läheb tõesti vaja tervet küla, et last kasvatada.

Viimased päevad on läinud suure kakaralli tähe all. Kauri seedimine töötab täistuuridel ja ta kakab praegu 4-5 korda päevas. Mees juba tahab teda arstile näidata, mina siiski arvan, et see on normaalne, seda enam, et sööb ta endiselt isuga peale, st haige ei ole ning kõik tekstuur on normaalne ja punnitama ta ei pea. Ehk on see seotud sellega, et üks piimasegukord päevas ära jäi ja tahke snäkiga asendus ning nüüd organism kohaneb?

Jätsime ajutiselt ta menüüst ära purgioad, hapukapsa ja hapukurgi, mida ta muidu igapäevaselt hea meelega nosib. Need on kõik seedimist ergutavad asjad ja seda meil praegu rohkem juurde vaja pole. Samuti sai ta hommikuputru ilma rosinate ja seemneteta, et jumala eest jälle miskit sisemuses mitte ergutada. Viimased kaks päeva olen kõik söögikorrad andnud mina ise ja seega ka tean koguseid ning ma olen lõpetanud enne, kui ta ise märku annab, et enam ei tahaks, või toiduga mängima hakkab. Lihtsalt ütlen, et söögikord/snäkk on nüüd läbi, ja tõstan ta maha. Aga kakab ta sama metsikult edasi. 

Kuna minu seedimine on ka alati väga kiire olnud, siis äkki ta lihtsalt liikus edasi oma päris suure poisi seedimise juurde ja hakkabki nüüd 5 korda päevas seda tegema igavesti? Mees tegi ehmunud näo, kui talle seda varianti ütlesin. Mitte et mul kahju oleks, et inimesel kõht ilusti läbi käib, jumala ees. Parem väljas kui sees, onju. Aga kahjuks ta ei tee neist praegu peaaegu midagi potti. Varem tegi pea kõik kakad juba potti, nagu ajastas neid sinna. Ja alati tegi kodus oma üks või kaks kakat päevas, jällegi nagu ajastas, et mitte väljas neid teha. Nüüd viimastel päevadel on teda tabanud kas streik või ma ei tea mis, aga kõik kakad tulevad mähkmesse ja päris paljud ka kodust väljas olles. Ülitavaline nüüd, et potil ei tee ta mitte midagi, panen talle uue mähkme ja viie minuti pärast ta kakab sinna. Tüütu, aga mis sa teed ära. Täna just hakkasime õue sättima, olin talle äsja uue pabermähkme alla pannud ja kutsusin teda just kombet selga ajama, kui ta jälle kakas. Miks mitte viis minutit tagasi potil?? Ärritusin nii väga, vandusin nagu voorimees. 

Aga kenamatest teemadest, käisime äsja Kauriga Paavli kaltsukas uurimas, mida põnevat pakutakse. Ta on oma pluusidest kõigist välja kasvanud, leidsime posu suuremaid ning vanad panin juba väikse õe jaoks kõrvale. Sellal kui mina pluuside seas sobrasin, sobras Kaur ka muudkui ühelt ja teiselt poolt oma ostukäru istet riideid. Tiris endale ühe laste hommikumantli väga profilt puudpidi käru külge, nagu et seda siin ma tahan, emme. Hommikumantlit, mis küll suuruselt oleks klappinud, tal siiski veel vaja ei ole ja emme pani asja tagasi.

Vaatasime ka mänguasjade osakonda ja leidsime väikese Teletupsude klaverikese, mida Kaur elevusega klimberdada proovis. Võtsime selle ära ning kodus kuulsin kohe veel tükk aega algaja klaverimängu. Väga lahe ja arendav asi ju! Ja Kaur oli nii rõõmus.

Paavli kaltsukas ikka hea koht, sest mingi 8 riideeset ja mänguasi läksid kokku 15 eurot!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar