esmaspäev, 5. oktoober 2015

Kuidas Saara Kadak mind Kate Bushiga tutvustas

Magasin eile kella kuuest õhtul kella kümneni, ärkasin natuke unesegaselt ja läksin netti, kust leidsin näosaate klipid. Selliselt esinemisklippide vaatamine ongi ainus mõistlik viis näosaadet jälgida, sest terve mammutsaate jaoks pole kellelgi aega. Ain't nobody got time for that!

Saara Kadak läks lavale ja hakkas tegema Kate Bushi, ja kahekümne sekundi pärast panin ma ta esinemise pausi peale ning läksin otsisin Youtube'ist üles originaalversiooni. Olin kohemaid intrigeeritud. Päris Kate Bushi hääl oli veel hullem, nii kõrge ja metsik. Milline temperament!


Ja ma lihtsalt vaatasin seda videot ja kuulasin seda laulu. Kümme korda järjest, kakskümmend. Võin öelda, et magama sain ma öösel kella kolme paiku, Kate Bush ei lasknud mind vabaks.

Ta kirjutas selle laulu täitsa ise, kui oli alles teismeline! See tuli välja, kui ta oli üheksateist. Ja hullumeelse koreograafia mõtles ta välja ise, olles võtnud balletitunde, õppinud võitluskunste ja isegi miimide tehnikat! Naine nagu orkester.

Refräänist ei saanud ma mõhkugi aru, enne kui sõnu polnud üles otsinud. Ja need sõnad on võluvad. Veelkord, ma olen täiesti hämmastatud, et keegi saab olla nii andekas. Seda enam häiris mind, et Saara Kadak pani sõnadega puusse. Ta tegi muidu väga hea töö, sest see oli raske number, mida järele teha, aga laulusõnad võiks ikka järgi uurida.

Imelik, et ma polnud varem üldse Kate Bushiga kursis. Küllap ta pole minu ajal enam nii aktuaalne olnud. Mäletan, et kunagi mingis laulusaates, võib-olla "Kahes taktis ette" üks kohtunik kommenteeris kellegi esitust, et see meenutas Kate Bushi. Nüüd järele mõeldes võis see esineja tookord olla Iiris Vesik, sest temal on Kate'iga sarnane tämber. Igatahes ütles see kohtunik tolle kommentaari toona väga intrigeerival toonil, justkui poleks Kate Bushi jäljendamine hea. Küsisin isalt, kes on Kate Bush. Ta vastas, et üks omapärase häälega lauljanna, ja sinnapaika see jäigi.

Aahh, ma panen selle laulu uuesti mängima ja naudin. Loodan, et täna ikka magama saan.

2 kommentaari:

  1. kle, kas see ei olnud mitte hoopis superstaarisaade, kus Luisa Värk laulis kõige esimeses mammutvoorus Wuthering Heightsi ja Mihkel Raud ütles, et Kate Bushi laulda oli... nahhaalne? ja siis ta sai edasi ja edasine on ajalugu.

    VastaKustuta