neljapäev, 15. veebruar 2024

Maksud on lõbusad

Tegin päeval Kauri lõunaune ajal oma tuludeklaratsiooni ära, sellal kui Iti rõõmsalt söögitoolis istus ja pastat, supi seest juurvilju ning banaani sõi.

Esiteks oli mul posu investeerimiskontosid deklareerida, mida mul on tõesti palju, kuna mõlema lapse kasvukontod on ka minu kasutaja all. Siis vaatasin üle oma eelmise aasta annetused ja jäin nimekirjaga rahule. Mul on igakuine püsiannetus Kassiabile ning mõnel kuul teen ühe väikse sutsaka kuskile veel. Olen teinud vahel midagi Ukrainale või mõnele teisele loomakaitseühingule, aga viimastel aegadel olen leidnud, et lastega seotud projektid on kuidagi südamelähedaseks saanud. Guugeldan palgapäeval "lapsed heategevus" ja leian iga kord midagi uut, kuhu väike annetus teele panna. Ja see teeb iga kord olemise nii heaks. Ma arvan, et jäängi permanentselt iga kuu annetama kahte kohta: üks alati Kassiabi, millega mul on eriline side, kuna olin seal aastaid vabatahtlikuks ning sealt on pärit ka meie Päär. Ja teine organisatsioon võib siis olla iga kuu erinev, aga igatahes midagi lastega seotut. Sest lapsed ei saa end ise kaitsta või aidata, kui neile on sünni poolest osaks saanud ebaõiglasemad tingimused kui mõnele teisele... aga meie, täiskasvanud, saame.

Mu meelest tuleks heategevusest rohkem rääkida ja seda promoda ja iga palka teeniva täiskasvanu elu osaks võiks olla regulaarne heategevus, sest nii saame me maailma suunata meile meeldivale kursile ja noh, see teeb iseendale olemise heaks. Et see ongi üks kindel osa su eelarvest, mis makstakse ära samal päeval arvetega. 

Lisaks igakuisele mõnusale hetkele ülekandeid tehes on siis veebruarikuus tuludeklaratsiooni üle vaadates ka tore seda nimekirja lehitseda. Pluss tulumaksutagastust saab :D

See aasta oli midagi erilist minu jaoks ka kodulaenu intresside kirjapanek ja nende arvelt tulumaksutagastuse saamine. Mees oli pangast omalt poolt andmed juba üle saatnud ja minu blanketile ilmusid need juba automaatselt, oli vaja vaid üle vaadata ja kinnitada. Meil on kodu ostetud kaasomandisse, nii et intressid läksid ka automaatselt pooleks selles arvestuses. Veidi naljakas tunne oli küll, sest no mina neid tasunud ei ole, aga mis seal ikka vaielda :D Pealegi sai mees see-eest endale tulumaksutagastuse oma kolme lapse pealt, mille eest mina ei saanud midagi.

Kokku saan tagasi ilusad 576 eurot, mille täies mahus oma hiljuti avatud kogumishoiusele suunan, et oleks peale Iti emapalga lõppemist ka paar kuud "palgaraha".

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar